En traumatisk dag i mitt liv

Fick bara lust att skriva ner den senaste timmen igen.
TEMA: Influensa vaccin.

Pappa hämtade mig på stan, vi skulle fara och köpa färg.
Då ringer Caroline och säger att hon behöver pappas underskrift på vaccination för svininfluensa.
När vi kom dit, tog pappa papper åt både mig och honom och började att fylla i.
Det var alternativ att kryssa i tex:
" Har du vaccinerat dig den senaste månaden?" JA/NEJ
" Har du infektion och över 38 graders feber?" JA/NEJ


Jag kände hur febern höjdes...
Dom som känner mig vet att jag är otroligt rädd för nålar, sprutor och typ när man gör piercingar.
Som tur var så var det ganska lång kö, och pappa sa att vi skulle fara och köpa färg istället.
Jag kände mig lättad! Och i bilen började jag berätta för pappa hur rädd jag är för sprutor. Jag fösökte komma på en massa anledningar till varför jag inte skulle behöva ta sprutan, hur farligt det kunde vara osv.
Han började föreläsa om varför man tog den, risker i annat fall osv.
Han berättade också om hur det gick till.

Jag satt i baksätet och kände hur tårarna var på väg, usch!
Låter fånigt, men jag har väldigt svårt för sådant.
Vi var sprecis framme vid affären, jag torkade bort tårarna och gick in.
Efter att vi köpt alle vi behövde tyckte pappa att vi skulle fara och ta den förbannade sprutan ändå.
Jag hade ingen talan denna gång och var tvungen att följa med.
Jag kände hur klumpen i halsen var påväg att komma tillbaka.

När vi var påväg in på parkeringen ser vi en ambulans med blåa blinkade syrener fara upp mot stället.
Pappa: Vi tar det imorgon istället?
Emma: JA!
Pappa gjorde en snäv u-sväng och vi for upp mot garnis igen.
Tror han också tyckte det kändes lite obehagligt.

Plötsligt började pappa skratta!

Pappa: Nu vet jag var det var!
Emma: Va?
Pappa: Dom som jobbar i ambulansen ska också ta vaccinet. Dom stannade ju faktiskt på parkeringen.
Emma: eh.. jaha..självklart! (låtsasdes vara lättad)
Pappa: heh...

Vi försökte en tredje gång och åkte upp till parkeringen.
Vi satt båda i bilen och väntade...

Emma: Pappa, jag ser ju hur dom öppnar bårluckan, dom bär in någon i ambulansen!

- Tystnad -

Pappa: Vi tar det imorgon vah..?

Snipp, Snapp, Snut.
Då var timmen slut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

så söt du är :')

2009-11-03 @ 21:13:14
Postat av: hanna

emma, måste prata med dig..

2009-11-03 @ 22:20:48

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0